Naše škola se v tomto školním roce stala partnerem projektu Investování hrou (Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.00/54.0016)
Více na http://www.investovanihrou.cz/informace_o_projektu
Projekt je financován prostřednictvím Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České Republiky v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Finanční gramotnost neboli znalost a dovednost umožňující porozumět financím a správně s nimi zacházet je v ČR mezi žáky základních škol na nedostatečné úrovni. Když v roce 2013 vzdělávací organizace Generation Europe provedla průzkum mezi 996 žáky 9. tříd ze 46 základních škol z celé ČR, dosáhla průměrná úspěšnost testu mapujícího jejich finanční gramotnost 57 %. Velká část vykázala problémy se znalostí finančních produktů. Manažeři ze světa bank a investic zcela zrcadlově potvrzují, že lidé často špatně nakládají se svými penězi buďto proto, že se o ně nestarají, anebo naopak s nimi podstupují neúměrná rizika. Tedy opět jde o neznalost produktů a jejich špatné používání, nebo naopak naprostou pasivitu.
Učitelům, kteří žáky seznamují se základy finanční gramotnosti, podle řady z nich samotných chybí praktické výukové nástroje, pomocí kterých by se tito žáci naučili ve složitém finančním světě orientovat. Projekt Investování hrou jsme proto sestavili tak, aby děti naučil vše o investování, podílových fondech a burze pomocí zábavné hry. Aby jim umožnil maximálně interaktivní formou získat znalosti, které jim umožní se vyhnout špatným finančním rozhodnutím v oblasti úspor. Kromě toho získají základní znalosti o tom, jak musí uvažovat, kdo chce podnikat. Ať již v oblasti financí či třeba prodeje pečiva.
Projekt jsme rovněž sestavili tak, abychom co nejvíce ušetřili a usnadnili práci pedagogům. Jejich úloha v hodinách je nezastupitelná. Proto jsme vyvinuli maximální úsilí směřující k tomu, aby alespoň jejich příprava na hodiny byla co nejpříjemnější a aby nemuseli zápasit s nesrozumitelnými podklady.
Celý kurz je založen na interakci a dává důraz i na grafickou stránku věci, včetně kreseb a videa. Vycházíme totiž ze známé skutečnosti, že z informací předávaných pouze ústní formou se do dlouhodobé paměti uloží maximálně 20 %. Zapojení vizuální stránky a interaktivita tuto efektivitu zvyšují až několikanásobně.
Cílem je umožnit pedagogům, aby mohli co nejsnazším způsobem zahrnout do své výuky kurz, který dětem umožní dobře se orientovat v problematice vytváření úspor, problematice podnikání a problematice investic.
Kurz je určen pro nadstavbovou výuku nad rámec běžného vyučování např. formou kroužků. Je rozčleněn do 16 vyučovacích hodin standardní délky (po 45 minutách). Z toho je
V soutěži INVESTOVÁNÍ HROU dosáhli na nejlepší poměr výnosu a rizika žáci Základní školy Sušice, Lerchova ul.
Projekt Investování hrou ukázal, že i děti mohou být dobrými investory Ve druhém ročníku projektu Investování hrou se jako nejlepší investoři ukázali žáci Základní školy Sušice, Lerchova ul., kteří ve 14 seancích porazili dalších 23 týmů. Cílem projektu, který sice pracuje s fiktivními společnostmi, ale je založen na reálných datech, je vzbudit v dětech zájem o téma osobních financí, spoření, investování a podnikání. Výsledky ukázaly, že děti z vybraných a zjednodušených ekonomických informací dokážou odhadnout vývoj trhů a hlavně porozumět rozdílu mezi konzervativními a dynamickými cennými papíry. Kdoví, zda se právě zde nerodí noví investiční mágové.
Celý text
Diplom a cenu vítěznému týmu předala Dana Kryńska, ředitelka marketingu a PR investiční skupiny Pioneer Investments ČR – odborného garanta soutěže.
Finanční gramotnost - Praha
© WebDesign Mgr. Lenka Kopřivová. Designed by Free CSS Templates