OTÁZKA |
TEXT OTÁZKY |
STRANY |
|
|
|
|
1. CÍLE ŠKOLY |
|
|
ŽÁDOUCÍ CÍLE ŠKOLY |
|
R2 |
Co podle vás patří mezi hlavní úkoly školy? |
1 - 4 |
U1 |
Co podle vás patří mezi hlavní úkoly školy? |
2 - 4 |
2Z13 |
Co podle vás patří mezi hlavní úkoly školy? |
3 - 4 |
|
JAK SE ŠKOLE DAŘÍ CÍLE NAPLŇOVAT? |
|
R17 |
Posuďte, do jaké míry je vaše dítě schopno následujících činností. |
5 - 7 |
U7 |
Posuďte, do jaké míry jsou žáci schopni následujících činností. |
6 - 7 |
|
2. ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM |
|
R7 |
Dostali jste od školy nějaké informace o probíhající reformě základního školství? |
8 |
R8 |
Máte zájem dozvědět se o těchto změnách víc? |
9 - 10 |
U26 |
Považujete přechod ke školním vzdělávacím programům za krok správným směrem? |
11 |
|
3. VÝBĚR ŠKOLY |
|
R1 |
Podle čeho jste se především rozhodovali při výběru školy, kterou vaše dítě navštěvuje? |
12 |
|
4. SPOKOJENOST SE ŠKOLOU |
|
R27 |
Doporučili byste svoji školu svým přátelům, pokud by hledali školu pro své dítě? |
13 |
U11 |
Jste rád(a), že učíte právě na téhle škole? |
14 |
U10 |
Kolik bodů byste udělil (a) škole za její atmosféru a vnitřní klima? |
15 |
1Z18 |
Jakou známkou bys ohodnotil(a) školu? |
16 |
2Z1 |
Jsi rád(a), že můžeš chodit právě do téhle školy? |
17 - 18 |
1Z1 |
Líbí se ti u nás ve škole? |
19 |
1Z2 |
Těšíš se ráno na něco nebo na někoho ve škole? |
20 |
U25 |
Mít možnost vrátit se na začátek a rozhodnout se znovu - stal(a) byste se opět učitelem(kou)? |
21 |
R19 |
Existuje nějaká vzdělávací oblast, předmět, skupina předmětů, na níž by se podle vás měla škola více zaměřit? |
22 |
|
5. KVALITA A FORMA VÝUKY |
|
|
KVALITA VÝUKY |
|
R12 |
Jak hodnotíte celkově kvalitu výuky v této škole? |
23 - 24 |
U2 |
Kolik bodů byste udělil škole za kvalitu výuky? |
25 |
R13 |
Myslíte si, že existují velké rozdíly v přístupu jednotlivých učitelů k výuce? |
26 |
U3 |
Myslíte si, že existují velké rozdíly v přístupu jednotlivých učitelů k výuce? |
26 |
U27 |
Které nedostatky pociťujete ve své vlastní práci? |
27 |
U28 |
Co se vám ve vaší práci v současné době především daří? |
28 |
|
NÁROČNOST UČENÍ |
|
U9 |
Jsou žáci učením přetěžování? |
29 |
R20 |
Je vaše dítě učením přetěžováno? |
29 |
|
JAK VÝUKA PROBÍHÁ |
|
1Z10 |
Můžeš si vybrat při vyučovací hodině práci či cvičení podle sebe? |
30 |
1Z12 |
Pracujete v hodinách i ve skupinkách? |
31 |
2Z16 |
Jak často se stane, že v podstatě celou hodinu jenom posloucháte nebo si zapisujete to, co vám učitel/ka vykládá? |
32 |
2Z20 |
Jak často během hodin pracujete na řešení nějakého problému ve skupinkách nebo v týmech? |
33 |
2Z21 |
Jak často si místo toho, aby vám všechno řekl(a) učitel(ka), odpovídáte na některé vaše otázky sami tak, že si hledáte odpovědi v knihách, na internetu, v časopisech atd.? |
34 |
2Z22 |
Jak často diskutujete v hodinách ve třídě o vašich názorech na věci, o kterých se učíte, na knížky, které čtete, na aktuální události atd.? |
35 |
2Z15 |
Stává se ti, že se něco učíš nazpaměť, přestože vlastně moc nevíš, co to znamená? |
36 |
2Z18 |
Snaží se učitelé o to, aby vás učení bavilo a bylo pro vás zajímavé, aby ses nenudil? |
37 |
2Z14 |
Když něco během hodiny nevíš, nestihneš, nebo se ti něco nezdá na výkladu, kolika učitelům to řekneš bez obav, že se naštvou, vynadají ti nebo tě kvůli tomu zesměšní? |
38 |
2Z7 |
Ptají se tě učitelé na tvůj názor na výuku - například co bys chtěl(a) dělat, která činnost v hodině tě nejvíce zaujala,jak se ti hodina líbila atd.? |
39 |
1Z11 |
Baví tě to, o čem se ve škole učíte? |
40 |
U6 |
Máte od svých žáků dostatek informací o tom, jak komu z nich vyhovuje váš způsob výuky? |
41 |
1Z9 |
Nechá tě paní učitelka nebo pan učitel říci, co si myslíš – svůj názor? |
42 |
2Z17 |
Co je pro tebe osobně největší překážkou, abys dosahoval lepších výsledků? |
43 |
U4 |
Co je podle vašeho názoru pro významnou část žáků největší překážkou k dosažení lepších výsledků? |
44 |
R15 |
Co podle vás především brání vašemu dítěti v dosahování lepších výsledků? |
45 |
2Z19 |
Jakými aktivitami bys doplnil(a) výuku, protože by ti pak připadala zajímavější a asi by tě více bavila? |
46 |
R16 |
Kterou z následujících aktivit byste preferovali na úkor klasických hodin výuky? |
47 |
|
VOLITELNÉ PŘEDMĚTY |
|
2Z12 |
Vyhovuje ti počet volitelných předmětů ve tvém rozvrhu? |
48 |
R18 |
Jste spokojeni s nabídkou volitelných předmětů? |
49 |
|
OBLÍBENÉ PŘEDMĚTY |
|
2Z23 |
Které předměty patří mezi tvé oblíbené? |
50 - 51 - 52 - 53 |
1Z16 |
Zaškrtni nejvíce 3 předměty, které patří mezi tvé oblíbené |
58 - 59 - 60 - 61 - 62 |
|
NEOBLÍBENÉ PŘEDMĚTY |
|
2Z24 |
Které předměty patří mezí tvé neoblíbené? |
54 - 55 - 56 - 57 |
1Z17 |
Zaškrtni nejvíce 3 předměty, které máš nejmíň rád |
63 - 64 - 65 - 66 - 67 |
|
6. HODNOCENÍ |
|
R22 |
Který způsob hodnocení považujete za nejvhodnější? |
68 |
R21 |
Myslíte si, že je vaše dítě hodnoceno objektivně? |
69 |
2Z25 |
Máš možnost hodnotit ve škole své vlastní výkony a vystoupení nebo vystoupení svých spolužáků? |
70 |
R14 |
Hodnotí učitelé vaše dítě hlavně za jeho encyklopedické znalosti? |
71 |
U5 |
Kolik vašich žáků by podle vás výrazně polevilo ve svém úsilí, kdyby se dozvěděli, že nebudou dostávat jiné známky než jedničky nebo dvojky? |
72 |
U8 |
Myslíte si že je potřeba brát při klasifikaci v úvahu rovněž kázeň žáků v hodinách? |
73 |
|
7. VZTAHY |
|
|
UČITELÉ – ŽÁCI |
|
2Z5 |
Máš pocit, že s tebou učitelé jednají fér – např. drží dané slovo, splní to, co slíbí, hodnotí tě objektivně atd.? |
74 |
U13 |
Chovají se podle vás učitelé k žákům korektně a berou je jako své partnery? |
75 |
2Z6 |
Máš výhrady k tomu, jak se někteří tvoji spolužáci chovají k učitelům? |
76 |
U14 |
Máte vážné výhrady k chování žáků k učitelům? |
77 |
1Z3 |
Poradí a pomůže ti paní učitelka nebo pan učitel, když potřebuješ? |
78 |
1Z4 |
Můžeš se s prosbou o pomoc obrátit na všechny učitele? |
79 |
|
ŽÁCI – ŽÁCI |
|
2Z8 |
Jaké jsou celkově vztahy mezi žáky ve vaší třídě? |
80 |
U15 |
Jak byste celkově zhodnotil(a) převažující vztahy mezi žáky vaší školy? |
81 |
R24 |
Jaké jsou, podle vás, v převažující míře vztahy mezi žáky školy? |
82 |
1Z5 |
Máš ve třídě kamarády? |
83 |
1Z6 |
Chovají se děti u vás ve třídě k sobě hezky? |
84 |
|
UČITELÉ – UČITELÉ |
|
U12 |
Spolupracují spolu učitelé při plánování výuky a její realizaci dostatečně? |
85 |
|
RODIČE – UČITELÉ |
|
R4 |
Jste spokojeni s tím, jak se k vám učitelé chovají, respektují vás a vaše názory? |
86 |
|
RODIČE – ŽÁCI |
|
1Z15 |
Pokud máš ve škole nějaký problém, svěříš se rodičům? |
87 |
|
VEDENÍ – UČITELÉ |
|
U21 |
Cítíte, že vedení oceňuje vaši práci? |
88 |
U23 |
Máte vy osobně reálnou možnost zasahovat do rozhodnutí, které se týkají chodu školy a její budoucnosti? |
89 |
|
VEDENÍ ŠKOLY |
|
U22 |
Jste spokojen/a s organizací chodu a řízením školy? |
90 |
R3 |
Jste spokojeni s tím, jak je vaše škola řízena? |
90 |
|
8. BEZPEČNÉ A ZDRAVÉ PROSTŘEDÍ ŠKOLY |
|
R23 |
Zažívá vaše dítě ve škole nebo kvůli ní strach? |
91 |
1Z8 |
Zaškrtni všechno, čeho se bojíš |
92 - 93 - 94 - 95 - 96 |
2Z2 |
Je ve škole důvěryhodná osoba, o níž víš, že se na ni můžeš obrátit s problémem nebo se žádostí o důvěrnou radu? |
97 |
R25 |
Znepokojovalo vás někdy chování některých žáků školy k vašemu dítěti? |
98 |
|
9. SPOLUPRÁCE |
|
U20 |
Mají ve vaší škole rodiče reálnou možnost ovlivňovat chod školy a její budoucnost? |
99 |
R11 |
Máte v této škole vy jako rodiče reálnou možnost ovlivňovat její chod a rozhodování o její budoucnosti? |
99 |
U18 |
Považujete stávající úroveň spolupráce rodiny a školy za vyhovující? |
100 |
R9 |
Považujete stávající úroveň spolupráce rodiny a školy za vyhovující? |
101 |
U17 |
Zajímají se rodiče dostatečně o práci a chování svých dětí ve škole? |
102 |
1Z7 |
Navštěvují rodiče vaše školní akce – besídky, výstavy, akademie? |
103 |
R5 |
Jste dostatečně informováni o dění ve škole? |
104 |
R6 |
Vyhovuje vám způsob, jakým se můžete v současné době informovat o dění ve škole a termíny, v nichž se můžete informovat? |
105 |
2Z10 |
Myslíš si, že kdyby sis na něco u vás ve škole stěžoval(a) – např. na učitele, metody výuky, nespravedlivá rozhodnutí atd. - mohlo by ti to nakonec způsobit ještě více problémů? |
106 |
2Z11 |
Zkus se zamyslet nad svými zkušenostmi a nad zkušenostmi svých spolužáků – máš pocit, že když někdo chce u vás ve škole něco změnit, např. výzdobu ve třídě, téma besedy, průběh výuky atd., je nějaká šance, že se mu to povede? |
107 |
U19 |
Do kterých oblastí života školy by rodiče raději zasahovat neměli? |
108 |
R10 |
Máte zájem spolupodílet se na? |
109 |
U16 |
Do kterých oblastí života školy by žáci raději zasahovat neměli? |
110 |
|
10. MATERIÁLNÍ ZÁZEMÍ |
|
R26 |
Jste spokojeni s materiálním zázemím školy? |
111 |
U24 |
Jste spokojen s materiálním zázemím vaší školy? |
112 |
2Z27 |
Líbí se ti prostředí ve škole? |
113 |
|
11. ŠKOLNÍ NEJ |
|
R28 |
Čeho si na vaší škole nejvíce vážíte? |
114 - 116 |
R29 |
Co by bylo potřeba na vaší škole změnit, co vám na vaší škole nejvíce vadí? |
115 - 116 |
U29 |
Čeho si na vaší škole nejvíce vážíte? |
117 - 119 |
U30 |
Co by bylo potřeba na vaší škole změnit, co vám na vaší škole nejvíce vadí? |
118 - 119 |
2Z28 |
Čeho si na vaší škole nejvíc vážíš? |
120 - 122 |
2Z29 |
Co by bylo potřeba na vaší škole změnit, co ti na vaší škole nejvíce vadí? |
121 - 122 |